We are experiencing a new phase of Applied Linguistics to the science of design. In other words, some teachers have been trying to find ways to create and configure tasks and activities with the aid of technology, which may facilitate solving problems related to language. In our society, which is full of images, visual representations and visual experiences of all kinds, paradoxically, there is a significant degree of visual illiteracy. Despite the importance of developing specific visuals skills, “visual literacy” is not a priority in school curriculum.
-
Arquivos
- outubro 2015 (1)
- dezembro 2014 (3)
- novembro 2014 (5)
- junho 2014 (4)
- maio 2014 (16)
- março 2014 (9)
- janeiro 2014 (29)
- dezembro 2013 (16)
- outubro 2013 (4)
- setembro 2013 (4)
- agosto 2013 (8)
- julho 2013 (50)
- março 2013 (70)
- agosto 2012 (1)
- março 2012 (2)
- dezembro 2011 (5)
- outubro 2011 (14)
- setembro 2011 (8)
- fevereiro 2011 (1)
- janeiro 2011 (9)
- dezembro 2010 (31)
- maio 2010 (3)
- abril 2010 (14)
- fevereiro 2010 (1)
- janeiro 2010 (7)
- novembro 2009 (2)
- outubro 2009 (1)
- setembro 2009 (3)
- agosto 2009 (14)
- julho 2009 (8)
- junho 2009 (3)
- maio 2009 (4)
- abril 2009 (6)
- março 2009 (17)
- fevereiro 2009 (3)
- dezembro 2008 (2)
- novembro 2008 (20)
- setembro 2008 (18)
- junho 2008 (2)
- maio 2008 (8)
- abril 2008 (7)
- março 2008 (3)
- fevereiro 2008 (7)
- janeiro 2008 (11)
-
Categorias
- Affordance (3)
- Agência (3)
- Cozinha (3)
- e-book (7)
- educação (29)
- família (1)
- festa (6)
- jogos (2)
- Letramento visual (5)
- linguagem (9)
- Mobile learning (23)
- política (1)
- Praia (1)
- Revista (2)
- Sem categoria (376)
- simpósio (4)
- Slides (1)
- tecnologia (39)
- vídeo (2)
- Viagem (6)
- ZDP (2)
-
Páginas